Handelsbetingelser for Ji Sport A/S

Virksomhetsinformasjon
Ji sport A/S
Postboks 618
Strømsø
3003 Drammen
Tlf. 32 81 11 04
Mail. info@Jisport.no
Organisasjonsnr.: 30720768
Lagerplassering: Danmark 


 

Leveringsbetingelser

Leveringstid: Vi bestreber oss på å levere din bestilling normalt innen 7-10 arbeidsdager for lagervarer.

Hvis varen ikke er på lager, blir du informert den første arbeidsdagen etter at ordren er lagt. Vi har et stort og effektivt lager i Danmark på omtrent 1800 kvadratmeter med mer enn 3000 forskjellige produkter klare på hyllene for umiddelbar levering. Varene blir forsvarlig emballert og leveres med DHL eller Bring.

Leveringstiden for spesialvarer oppgis ved bestilling. I tilfelle av restordrer vil forventet leveringstidspunkt bli oppgitt via e-post eller telefon.

 

Forsendelseskostnader og leveringsmetoder:

Leveringskostnader er 165,- kr ekskl. mva.

For voluminøse varer vil du bli kontaktet av vår kundeservice etter at ordren er lagt og bli bedt om å godkjenne det respektive forsendelsesbeløpet. Du er naturligvis alltid velkommen til å kontakte oss på forhånd og få beløpet beregnet før du legger din bestilling.

Hvis det er avtalt at varene kan settes av transportøren uten signatur ved mottak, påtar kunden seg risikoen for eventuelle skader eller tap som måtte oppstå etter leveringen er blitt foretatt på den avtalte lokasjonen. Det er ikke mulig å hente dine varer, da vårt pakkelager ligger i Danmark.

Hvis du kjøper for over 8.000,- kr ekskl. mva, tilbyr vi gratis frakt, med mindre din bestilling inneholder voluminøse varer.

 

Manglende kolli eller transportskader:

Manglende kolli eller transportskader må noteres umiddelbart på fraktbrevet for å oppnå reklamasjonsretten.

Beskadiget forsendelse:
Hvis du mot forventning får levert en beskadiget forsendelse, skal du gjøre speditøren oppmerksom på dette ved mottak og kvittere for mottakelsen med anmerkninger.

Husk å dokumentere det beskadigede godset ved å ta bilder av forsendelsen og emballasjen (behold gjerne denne).

Kontakt deretter vår kundeservice på 32 81 11 04 eller via e-post på info@jisport.no – så står vi klare til å hjelpe deg.

Hvis skaden ikke opplyses ved leveringen, er det kundens ansvar å reklamere over skaden til fraktselskapet.

Hvis du mot forventning ikke har mottatt din ordre som avtalt, eller hvis din forsendelse er mangelfull eller beskadiget, ber vi deg vennligst om å kontakte vår kundeservice.

Du kan nå oss på telefonnummer 32 81 11 04, hvor våre medarbeidere står klare til å hjelpe deg. Alternativt kan du sende en e-post til info@jisport.no med dine opplysninger og en beskrivelse av problemet. 

Priser og betaling

Priser:

Alle priser er angitt i NOK og vises både inkludert og ekskludert mva på vår hjemmeside. Prisene er oppgitt uten leveringsomkostninger. I våre kataloger fremgår alle priser ekskludert mva. Vi forbeholder oss retten til å endre priser og sortiment i katalogenes gyldighetsperiode.

Bedriftskunder:

Våre bedriftskunder har 8 dagers kreditt, med mindre annet er avtalt. Betaling kan skje via faktura, som sendes via e-post ved gyldig organisasjonsnummer, eller med EHF-betaling. Fakturaen sendes når varen er pakket og klar til utsendelse. Vi anbefaler alltid våre bedriftskunder å registrere seg som bruker med en innlogging til vår nettbutikk, slik at de til enhver tid kan se de gjeldende prisene ifølge den aktuelle avtalen. Muligheten for å opprette en brukerprofil er en del av utsjekkingsprosessen når du legger inn en bestilling.

Private kunder:

Private kunder kan kun betale online med enten kredittkort eller Vipps.

Vi aksepterer følgende kort: Visa/Visa Electron, MasterCard. Betalingen trekkes først når varene sendes fra vårt lager og overleveres til Bring eller DHL.

Vi krever ingen gebyr på din kredittkortbetaling. Pengene er reservert på ditt kort eller konto til vi trekker beløpet ved utsendelse av varen, eller pengene frigjøres ifølge avtale med din kortutsteder.

Du kan lese mer om reglene for ditt spesifikke kort hos din kortutsteder. Ved spørsmål eller behov for ytterligere informasjon, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice: tlf. 32 81 11 04 eller på e-post info@jisport.no.


Reklamasjon og retur

Kontakt alltid kundeservice på 32 81 11 04 eller via e-post på info@jisport.no hvis du har en reklamasjon.


Retur av varer:

Retur av varer kan kun skje etter nærmere avtale med Ji Sport A/S. Kjøper dekker alle kostnader til retur, inkludert eventuell spesialemballasje. Bestillingsvarer og spesialvarer tas ikke i retur.

Hvis du angrer kjøpet og ønsker å returnere varen, skal den sendes tilbake med fyldestgjørende informasjon, som en kopi av ordrebekreftelsen, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvor refusjon kan foretas, samt kopi av eventuell tidligere korrespondanse.

Retur skal skje i original emballasje og være pakket på en slik måte at den kan videresendes uten risiko for skade. Hvis den reklamerte varen blir skadet på grunn av manglende emballasje ved retur, er det avsenderens ansvar.



Hvis du benytter deg av din angrerett, skjer tilbakebetaling senest 14 dager etter at varen er mottatt på vårt lager.

Kostnader til porto og frakt ved retur skal dekkes av kjøper. Refundering skjer til samme konto/betalingskort som varen ble kjøpt med. Ved verdiforringelse, som du er ansvarlig for, trekkes dette fra kjøpsbeløpet.


Varen skal sendes til vårt lager i Danmark:


Ji Sport A/S
Maltvej 24
9700 Brønderslev


Reklamasjonsrett:

I forhold til garanti- og reklamasjonsforhold overholder vi kjøpsloven jf. lovbekendtgørelse nr. 237 av 28. mars 2003. Dette betyr at du som bedriftskunde har 6 måneders reklamasjonsrett på alle våre produkter, og som privatkunde har 24 måneder. Reklamasjonsretten dekker fabrikkasjons- og materialfeil som oppdages ved varens normale bruk. Dette innebærer at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen.

Feil eller skader som skyldes feil bruk, manglende vedlikehold eller vanlig slitasje, dekkes ikke av reklamasjonsretten. Ved reklamasjon skal du kontakte vår kundeservice og oppgi ordrenummer samt en detaljert beskrivelse av problemet. Husk å inkludere bilder hvis det er relevant.

For veiledning og ytterligere opplysninger om reklamasjonsprosedyren, kontakt oss på: 32 81 11 04 eller via e-post på info@jisport.no.